CEGLÉD Virtual.huh - Josephin

Central Europe Gigantic LED Virtual Hogy világítsanak a fények. és látszódjon Cegléd – régebben, most, és ezután –, ahogyan még nem láttuk, csak tudjuk, van ilyen arca is.

Friss topikok

  • Cassivs: Engem tanít Lovas Ottó. Szaktársaim véleményét tolmácsolom, ami megegyezik az enyémmel. Zseniális ... (2011.12.05. 11:16) „Nehézlovasság”?
  • Radiusjan: Nem kell szeretni az igazat, a gyógyító, keserű orvosságot, a fájdalmas műtéteket sem,de el kell f... (2011.11.08. 00:27) Genetikus vagy csak átmeneti?
  • hawelka: @Nutella80: 1 év után kinek jut eszébe ...Ha valaki a jóságnak és szeretetnek csak egy morzsáját, ... (2011.10.11. 16:32) Elkezdődött a jövő!
  • Dzsonszi4: Mi volt a 168 órában? :P (2011.04.25. 11:27) Lovas Ottó tényleg sztár lett
  • Meggyvágó Madár: Üdv Mindenkinek! Gondoltam benézek, de halódik itt minden. Már nem is balos, hanem provinciális. O... (2010.11.17. 22:45) Magyar Nemzet kontra Pákozdi Sándor

Linkblog

Ennyire futja

2007.06.30. 10:17 | CEG LED.huh - Josephin | 12 komment

Valamikor a blog elején írta valaki, hogy Abony meghódítja Ceglédet, abonyi a polgármester, a jegyző, a Csuti Emese. Érdekes. Bár ezzel nem lenne baj, ha jól funkcionálnak. A polgármesternél nem jött be. A többinél majd meglátjuk...

Be kell látnom, Kisfaludi Péternek igaza van, Cegléden nincs olyan szellemi erő, amely képes lenne kontrollja lenni a hatalomnak. Egyszerűen nincs. Talán két hónapja írtam itt a blogon, hogy nem való nekünk a demokrácia, még a virtuális demokrácia sem. Akkor többen felhördültek, kikérték maguknak, s azt mondták, honnan veszem én a bátorságot, hogy...

Veszem a bátorságot. Sajnos. Itt a blog, amely megmutatja fehéren-feketén, hogy Cegléd város internethez hozzáférő lakosai nem alkalmasak a véleménynyilvánításra, a kulturált vitákra, a folyamatos érvelésre, kommunikációra, a gondolkodásra. A hangsúly a folyamatosságon van. Bizonyos események felkorbácsolták az érzelmeket, akkor volt kommunikáció, aztán elcsitultak a kedélyek, s már nem annyira érdekes a közélet többi része, hogy bárki leüljön a számítógép elé, s megfogalmazza gondolatait.

Az is furcsa számomra, hogy lenne miről beszélni, s mégsem beszélünk. A vitakultúra alacsony színvonala kimerül abban, hogy az engem támadók aggatják körmüket, a stílusomat kifogásolják, de érdemi érvelések nagyon ritkán hangzanak el, nem kerülnek fel a blogra, mert akinek nem tetszik a mondandóm, az nekem támad, aki meg egyetért velem, az csak ritkán erősít meg.

Egyedül nem tudok küzdeni, mindenkinek a maga területéről kellene információkat hozni, de ez nem történik meg. Jó nekünk így is? Ennyire vagyunk képesek? Ennyire fontos, hogy mi történik körülöttünk, velünk? Lehet. „Bűnösök közt cinkos, aki néma”, írta a költő. Igaza volt. Persze akkor mi van? Erkölcsi színvonalunkon ez már nem ront sokat. Legfeljebb egy hétvégi templomlátogatással majd könnyítünk lelkünkön. Most úgy is ez a divat.

Hát erről ennyit.

Josephin

A bejegyzés trackback címe:

https://josephin.blog.hu/api/trackback/id/tr20108850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CEG LED.huh - Josephin 2007.06.30. 13:49:29

Kedves Heretic!

Nem nekem kellene válaszolnom, s valójában nem is Neked válaszolok, csak leírom a véleményemet.
Amit írsz, abban tökéletesen igazad van. A blogon egyébként – reményeim szerint – nem gyűlölködés folyik, hanem a vélemények tolmácsolása. Ki így tudja, ki úgy. Régóta hangsúlyozom, nem a politikai színezet számít, az sem érdekes, ki melyik pártot képviseli, ennél sokkal fontosabb lenne, ha normális döntések születnének, ha egy kisváros normális életet élne, politikai tagozódás, egymásra mutogatás és köpködés nélkül.
Én nem ismerem személyesen sem a Bem, sem a Kereskedelmi új igazgatóját, tehát véleményt sem tudok mondani, a Táncsics esetében már más a helyzet. Cegléd már megérte egyszer a Várkonyi Iskola ügyében, hogy politikai döntés született a szakmai helyett. Nagy károkat okozott ez a döntés, tehát a félelmek innen eredeztethetők. Értem az érveidet, s van is benne logika. Legyen szerencsénk a Csuti Emesével. Végre normális város lehetne már Cegléd, de ami az indulatokat felkavarja, épp a városvezetés kommunikációs és döntési módszerei, a kinevezési gyakorlata, az indoklásai. Nyilvánvalóan nem az a baj, hogy Abonyból kerülnek ide emberek, hanem az, hogy nem lát senki mögé a dolgoknak, nem kerülnek nyilvánosságra a bizottsági, testületi ülések jegyzőkönyvei, az érvek, a viták, a tények. Elejét lehetne venni a találgatásoknak, le lehetne vezetni az érzelmek miatt felgyülemlett feszültséget, ha mindenki tisztán látna a dolgokban. Sajnos nem így történik, tehát nincs is miért csodálkozni azon, ha sokan pusztán politikai döntésekről beszélnek, nyomulásról, ismeretségi alapon történő személycserékről. Az MSZP sem volt jobb semmivel sem, ők is elkövették ugyanezeket a hibákat, ők is ismeretségi alapon szervezték a várost, nyúlták le a jó álláshelyeket, a pénzeket. Most semmi sem változott ezekszerint, csak a másik oldal érvényesíti érdekeit? Nem szeretném ezt hinni, de sok jel erre utal, leginkább a hiányos önkormányzati kommunikáció, amely „sötétségben és bizonytalanságban” tartja a ceglédi lakosokat.
Nekem teljesen mindegy, ki az igazgatója bármelyik iskolának, csak az a fontos, hogy jól csinálja a dolgait, amelyből az iskola, a tantestület, s leginkább a diákok profitálnak. Az, hogy melyik párt tagja, melyik alakulathoz áll közel, az engem nem érdekel. Sajnos azonban nem teljesen így működnek Cegléden az ügyek. Mindettől függetlenül lehetséges, hogy Csuti Emese jó igazgató lesz. Kívánom neki, a Kereskedelminek és Ceglédnek is. De RM-ről már ez nem mondható el. Ő már sajnos bizonyított, s az ő esetében csak politikai döntésről beszélhetünk.
Kedves Heretic!
Nem gyűlölködés folyik a blogon, én azt szeretném, ha értelmes kommunikáció zajlana, olyan szinten és olyan kulturáltsággal, mint Te is teszed, mint Valaki is, mint Kisfaludi Péter, mint Ivó, mint sokszor Servatius is...
Ennek látnám értelmét. És ennek tudnék örülni. Ha felnőnénk ehhez a szinvonalhoz.
Üdvözlettel:
Josephin

Heretic 2007.07.01. 00:07:30

Még annyit, hogy nem tudom biztosan, de sztem a ceglédi középsulik többsége nem helyi, település fenntartás, hanem a megyei közgyűlés fenntartása alatt áll. Biztos forrásból tudom, hogy pl Csuti Emese még nem is találkozott a polgármesteretekkel a megválasztása előtt, mert a a Károlyinak a pest megyei Közgyűlés a fenntartója.

Heretic 2007.07.03. 16:18:07

Kedves Josephin!

Annyit szeretnék még mondani, hogy a Károlyi jelenlegi igazgatója 2002-ben MSZP-s önkormányzati képvoselőjelölt volt Cegléden. Innen tehát valószínűsíthető a kötődése is. Mindezek ellenére 2006-ban a lejáró igazgató mandátumát a megyei kögyűlés (persze pályázat keretén belül) nem hosszabította meg 5 évvel 2005-ben, hanem csak egy évvel. Vagyis valamiért nem bízhattak meg benne még a saját párttársai sem. Alkalmasabb jelöltet akartak. A jelen pályázatot (amit Csuti Emese nyert meg) még az előző MSZP-s többségű közgyűlés írta ki tavaly szeptember 20-án. Nem nagyon hiszem, hogy itt bármiféle politikai vonulat lenne. Talán annyi még közös is a két oldalban, hogy egyik sem volt valami elégedett a jelenlegi igazgatóval. És azért a tantestület majd 50 %-os Csuti Emesének szóló támogatottsága -amit "idegenként" ért el- is jelez valamit.

princeps 2007.07.03. 21:58:46

Kedves eretnek!

Ságiné nem MSZP-s jelölt volt 2002-ben, hanem Városvédő (ajánlom figyelmedbe a valasztas.hu-t). A 2006-os meg nem választása mögött olyan feljelentések álltak, amikről kiderült, hogy nem állják meg a helyüket. Csuti Emese 25-30%-ot kapott, és igen erős volt a fideszes támogatottsága. Mit is akartál akkor írni?

értetlenke 2007.07.03. 22:11:48

Én ehhez csak annyit fűznék hozzá: tessék megnézni, hova jutott el a Kereskedelmi azok alatt az évek alatt, amíg Ságiné Kati vezette. És lehet irigykedni, lehet elismerően bólogatni, de feljelentgetni... Szégyelljék magukat azok a keres tanárok, akik ezt megtették.

Valaki 2007.07.10. 19:17:12

Azért az a majd’ 50%-os támogatottság erős túlzás.
Abszolút igaza van Princepsnek és Értetlekének is. Ságinénak az volt az álláspontja, hogy egyik párthoz sem kíván tartozni, viszont a körzetén szeretett volna segíteni.
Igen Értetlenke, én is ugyanezt ajánlom: nézzük meg, hogy hová jutott el a Kereskedelmi Kati vezetésének ideje alatt. Az élmezőnybe került. Ez lett volna a baj?
Nem értem, hogy ha egyszer jól csinálta, amit csinált, akkor miért nem engedték, hogy folytassa, amit elkezdett. Miért kellett kirúgni alóla a széket?!
És igen… Szégyellje magát az összes olyan Keres tanár, aki benne volt a feljelentésben, /pl. Tóth Ferenc, Irházi Emőke és még sokan mások (akikben viszont annyi gerinc sem volt, hogy felvállalják)/, amit mocskos módon az egész tantestület nevében küldtek el. Milyen pedagógus az ilyen??? Ők akarnak példát mutatni?
Tehát a kérdésem továbbra is az, hogy miért kellett Ságiné Katit leváltani. Én nem Csuti Emese ellen beszélek, csak nem értem, hogy miért akarták mindenáron őt beültetni a Ker igazgatói székébe! Nem hiszem, hogy ez a saját döntése volt, de javítsatok ki, ha igen!

Irházi Emőke 2007.07.11. 18:52:41

Hát nem szánalmas, hogy valaki "bátran" kiírja mások nevét, miközben a sajátját nem vállalja? (közben épp azokról ítélkezik, akik -"sokan mások" -névtelen levelet küldtek)
Az én lelkiismeretem tiszta. Továbbra is úgy gondolom, mindenki számoljon el a magáéval!

Heretic 2007.07.14. 17:17:56

Kedves princeps!

Csuti Emese egész pontosan 41 %-ot kapott. Az inkább közel van az 50-hez, mint a 25-höz, nemdebár? Ha a többi állításod is így állja meg a helyét, akkor nincs több hozzáfűznivalóm semmihez, mert állításaid valóságtartalmának hitelességét már önmagad kérdésessé tetted.

Valaki 2007.07.14. 22:25:44

Csuti Emese a tantestülettől 44,06%-os támogatottságot kapott, az összes dolgozói szavazáson pedig 42,68%-ot. Ságiné Szabics Katalin a pedagógusoktól 71,18%-os támogatottságot kapott, az összes dolgozótól pedig 69,51%, tehát volt olyan is, aki mindkét helyre igennel szavazott. Nem tudott dönteni. Érdekes. Az ott dolgozók szavazhattak ide is, oda is, de azt nem tehették meg, hogy tartózkodjanak. Ugyanezt az oktatási bizottság ülésén és a Megyei Közgyűlésen megtehették. Ez utóbbin Csuti Emese 41 szavazatot kapott és pontosan ennyire volt szükség. Hát, ez is nagyon érdekes. És akkor mondja valaki, hogy nem politikai döntés volt, hanem szakmai...
Egyébként, igen Josephin, a feljelentés megalapozatlan volt, csak erről már nem annyira beszélnek szívesen, hiszen a botrány sokkal izgalmasabb, és ez nagyon elkeserítő!!!!

Fehérke 2007.07.15. 16:09:04

Kérdés:
Úgy tudom, hogy egy szavazólapon kell feltüntetni az összes indulót és akkor érvényes a szavazás, ha egy jelölés történt rajta. Lehet, hogy rosszul tudom?
Az hogyan lehetséges, hogy a leadott szavazatok összértéke meghaladja a 100 %-ot? Márpedig a jelen adatok szerint meghaladja! Vagy rosszul számoltam?
Fehérke

Valaki 2007.07.15. 18:09:35

Kedves Fehérke!

Sajnos nem jól tudod, pedig úgy lenne igazságos, ahogy Te gondolod! Bár minek itt igazságról beszélni!:(
Mindkét jelöltnek külön lapja van. A lehetséges szavazások a következők: Ságiné Kati: igen, Csuti Emese: igen; Ságiné: igen, Csuti : nem; Ságiné: nem, Csuti: igen; és végül: Ságiné: nem, Csuti: nem. Tartózkodni nem lehet. Érvénytelen a szavazás, ha nem karikázol semmit. Hogy miért van ez így?! Megmagyarázhatná valaki „nagy ember”... És persze azt is, hogy minek ez az egész, amikor senkit nem érdekelt, hogy mit akartak a Kerben dolgozók, a diákok és a szülők! Akkor minek????? Meg tudja ezt mondani bárki is?


Üdv. Valaki

Valaki 2007.07.15. 18:11:38

Bocsánat. Természetesen nem a szavazás érvénytelen, hanem az a szavazat, ahol nem karikáztak be semmit.
süti beállítások módosítása