CEGLÉD Virtual.huh - Josephin

Central Europe Gigantic LED Virtual Hogy világítsanak a fények. és látszódjon Cegléd – régebben, most, és ezután –, ahogyan még nem láttuk, csak tudjuk, van ilyen arca is.

Friss topikok

  • Cassivs: Engem tanít Lovas Ottó. Szaktársaim véleményét tolmácsolom, ami megegyezik az enyémmel. Zseniális ... (2011.12.05. 11:16) „Nehézlovasság”?
  • Radiusjan: Nem kell szeretni az igazat, a gyógyító, keserű orvosságot, a fájdalmas műtéteket sem,de el kell f... (2011.11.08. 00:27) Genetikus vagy csak átmeneti?
  • hawelka: @Nutella80: 1 év után kinek jut eszébe ...Ha valaki a jóságnak és szeretetnek csak egy morzsáját, ... (2011.10.11. 16:32) Elkezdődött a jövő!
  • Dzsonszi4: Mi volt a 168 órában? :P (2011.04.25. 11:27) Lovas Ottó tényleg sztár lett
  • Meggyvágó Madár: Üdv Mindenkinek! Gondoltam benézek, de halódik itt minden. Már nem is balos, hanem provinciális. O... (2010.11.17. 22:45) Magyar Nemzet kontra Pákozdi Sándor

Linkblog

Strand, hotel - polgármester

2009.08.23. 11:04 | CEG LED.huh - Josephin | 14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://josephin.blog.hu/api/trackback/id/tr1001332329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lexx5 2009.08.24. 20:01:47

Sajnos nem tudom kommentálni a fenti címet,számomra nem jelent semmit és nem is értem.Viszont! Ma kaptam egy ajándékot egy kedves ismerősömtől.Az ajándék egy könyv.A címe:A ceglédi sajtó története.A szerző:Reznák Erzsébet.A Gerjepart kiadásában jelent meg,felelős kiadó:Kisfaludi Péter.Az elektronikus sajtó résznél az 54.oldalon szerepel a www.josephin.blog.hu weboldal is.
Azt gondolom,hogy kevés olyan magyar város van,de lehet,hogy egy sincs,amelynek sajtótörténete ilyen szinvonalas,alapos,tartalmas kiadványban jelent volna meg.Köszönet a szerzőnek és a kiadónak.Minden lokálpatriótának ajánlom,alapmű!!!

üdv:Lexx

Nutella80 2009.08.25. 18:52:10

Kedves Lexx!
Hol lehet kapni ezt a bizonyos könyvet a ceglédi sajtörténetről? Kerestem ma az Alexandrában is, de nem is hallottak róla.
Kedves Meggyvágó!
Van igazság abban amit írsz, a romáknak is tenni kellene valamit saját ügyükben, de nyilván ők vannak nehezebb helyzetben, nekünk kellene segíteni nekik, nekik meg el kellene fogadni a segítséget. Mindenképp összhangra, együttműködésre lenne szükség, s én azt hiszem, a szociális juttatások rendszereét is át kellene dolgozni. Jelenleg családi pótlékból és egyéb segélyekből 5-6 gyerekkel „egészen jól” meg lehet élni. Én viszont csak akkor adnám, ha a gyerek jár iskolába, van rendes ruhája, s tanul is. Nem tudom, hogyan lehetne ezt jogszabályilag elintézni, de úgy sejtem, a gyámügynek, családvédelemnek kellene profinak lenni, megfelelő hatósági bizonyítványokkal és jogkörrel, hatékonysággal a kézben.
Más téma, a Panorámában megjelent közintézményvezetői fizetések elgondolkodtatóak. Ha csak a Budai úti Strand főnökének évi 15 millióját nézem, már az sok, úgy meg, hogy ő az ÖKOVÍZ-nek is a főnöke, akkor még durvább a helyzet. Nem hiszem, hogy a városnak megér évi 30 milliót valaki, aki nem is itt lakik, állítólag nincs is itt minden nap. Nincs ceglédi szakember? Vagy alkalmas ember.
Megint oda lyukadunk ki, ami már volt téma itt a blogon, hogy Nyári Tibi mi a francra kapott havi 500 ezret, minek a kabinetfőnök, minek az ÖKOVÍZ-nek kommunikációs igazgató Györe kisasszony személyében, minek két alpolgármester....
Az önkormányzati képviselők helyzete is érdekes, hiszen a tiszteletdíjukon felül még mit kapnak? Ha csak az önkormányzati cégek felügyelőbizottságaiban betöltött posztok után azt az évi 360 ezret vagy félmilliót vesszük, egészen sokba kerülnek a városnak, s én nem hinném, hogy bármit is tesznek. Ahhoz ugyanis érteni kellene egy „viselt dolgainak” a kifürkészéséhez, valamint tudniuk kellene azt is, hogy nekik nagyon komoly anyagi felelősségük van.
Nekem egyszer mutatta valaki, hogy milyen felosztották a pártok egymás között ezeket a helyeket. Ebben nyilván nem volt vita.
Tehát ha összeadjuk ezt a sok-sok álláshelyet, komoly fizetésért, akkor rájövünk, hogy marha drágán működik a város. Csak a Györe Anettból induljatok ki, mi komoly feladata lehet egy kommunikációs igazgatónak? Azt mondják, egészen komoly a fizetése, autót is kapott csinos feneke alá, ki tudja, hogy milyen juttatások vannak még neki. Szóval ez pocsékolás. S ez közpénzből. A kórházi menedzsment se hinném, hogy a hivatalos közalkalmazotti besorolás szerint 600 ezret kapna.
Azt meg már le sem merem írni, hogy az ÖKOVÍZ által bérelt iroda a havi 500 ezerért kit fog majd egyszer gazdaggá tenni.
Szóval nincs itt semmi komoly csalás, szerintem törvényes minden, csak etikátlan. A csatlósokat jutalmazni kell, s ezt hivatalosan közpénzből lehet a legjobban megtenni, csakhát arról csiripelnek a kismadarak, hogy az önkormányzat kasszája éppen üres. 150 milla hitelt meg felvesznek játszótér építésre. Én ezt nem értem. Vagy nem akarom érteni, megérteni.
Szóval, segítség!!! Világosítsatok fel!
Üdv:
Nutella

emberentúli 2009.08.25. 20:40:18

Üdv. Mindenkinek!
Szerintem is arcátlanság, ami a város vezetésében folyik és ez így van párttól és ciklustól függetlenül. De nem is az a vérlázító, hogy ilyen korruptak a városunk vezetői - mert valószínűleg máshol is ez megy -, hanem az a nagy probléma, hogy nagyon gyenge a "civil kontroll", jószerével szabadon és gátlástalanul lehet űzni ciklusról ciklusra az ilyen "játékokat". Nem nagyon vállalkoznak emberek arra, hogy gyanús dolgokat számon kérjenek polgármesterektől, képviselőktől, vagy egyéb vezetőktől, de hát hogyan is jönne ehhez egyszerű földi halandó. Meg aztán eléggé bonyolult is a rendszer, ember legyen a talpán, aki külsősként belát a kulisszák mögé.

Én, például, hitetlenkedve nézem azt a nem most kezdődött folyamatot, hogy az önkormányzati feladatokat (vagy akár kórházi tevékenységeket) rendre kiszervezik különféle gazdasági társaságokba. Nyilván, meg van ezekre a sablon magyarázat, hogy így sokkal gazdaságosabban lehet finanszírozni ezeket a tevékenységeket (áfa vissza, stb.), de ne mondja már nekem senki, hogy ugyanakkor ettől átláthatóbb, ellenőrizhetőbb is lesz a rendszer.

Minden egyes ciklus váltásnál a győztes párt holdudvara, baráti köre már előre dörzsölheti a tenyerét, mert tuti biztos, hogy neki az elkövetkező 4 évben anyagi gondjai nem lesznek, még akkor sem, ha akár 700 milliós mínusszal indul is a városi büdzsé.

Steve. 2009.08.26. 17:38:25

Barátaim!
Olvasva értékeléseitek, itthon érzem magam a városban.
Nap mint nap érzékelem, azt amiről írtok. Sajnos a várost átszövi a korrupció. Eddig minden önkormányzatban volt egy-egy vállalkozó, aki a négy évet karrierje építésére használta fel. Most sokkal többen sündörögnek tűz körül. Úgy érzékelem, a FIDESZ és baráti köre nagyot szakított. Egyszer fültanúja voltam.mikor a polgármester úr testvére kijelentette, hogy testvére mindennel vádolható, csak korrupcióval nem! Mondják,(lehet,hogy pletyka) , hogy Takáts úr rokoni kapcsolatba van Varjú úrral. Györe kisasszony már rokon. Meg kellene nézni az önkormányzati képviselőkkel kapcsolatos összeférhetetlenségi törvényi szabályzást, és kiderülne, hogy ki nem lehetne felügyelő bizottsági tag, vagy alkalmazottja az önkormányzat cégének? Kérdem, mit keres a sok zsíros állás mellett Dr. Ferenczi az ÖKOVÍZ felügyelő bizottsága élén? Sajnos ebben megegyezés van a pártok , és függetlenek között.
Ajánlom olvasásra mindenkinek a városi honlapot, abban is az önkormányzati ülések jegyzőkönyvét! Mindenkinek jár kevés juttatás ( testvérváros látogatás,ingyen parkolási jegy, valamint strand belépő). A város önkormányzata teljesen homogén! Ki hiszi azt el, hogy a VÁRVAG megbízott vezetője azt a rengeteg feladatot, ami rá vár bruttó háromszázezer forintért vállalhatónak tart? Két dolog van, nem tudja mit vállalt, vagy az annyi az nem annyi! Most egy jó szakmunkás bére, egy komoly cégnél ennél jóval több.
Barátaim!
Ezért kellene civil ellenőrzés,hogy ezek a dolgok tisztázásra kerüljenek! Erre viszont nincs lehetőség akkor amikor Györe kisasszony nem tudja elmondani azt, hogy a cégének kik a felügyelő bizottsági tagjai! Megjegyzem kommunikációs igazgató!
Tisztelettel: Steve!!!!!!!!!!!!!

Meggyvágó Madár 2009.08.26. 20:10:59

Kedves Steve!!!!!!!!!!
Működik a civil ellenőrzés és vélemény-nyilvánítás. Úgy hívják, hogy VÁLASZTÁS.
Üdv.:
MM

Steve. 2009.08.26. 21:09:47

Meggyvágó!
Miért jó dolog szerinted, ha Cegléden négy évre megválasztott párt,mondjuk talán hét-nyolcezer szavazatával ( egész városra vetítve) magának vindikál mindent, miért jó ha " Minden hatalmat a szovjeteknek " eszmeiséget alkalmazza? Ez minden pártra vonatkozik! A választás nem a teljes hatalom megragadását jelképezi, mert az diktatúra! Ha demokrácia lenne, akkor a választások között is működne a civil kontroll !
Lehet, hogy nem értünk egyet, de akkor is üdvözöllek:
Steve!!!!!!!!!!!!!!

Meggyvágó Madár 2009.08.27. 21:32:41

Kedves Steve!
Nem azt mondom, hogy jó dolog négyévente véleményt mondani, de a demokráciát csak így lehet gyakorolni. Majd, ha mi is majdnem 400 éve gyűrnénk, akkor más volna talán. Bár ahogyan hallom, olvasom, ott is vannak gondok.
Hoszzú távon meggondolandó lesz nem tisztességesen csinálni. És érdemes lesz megfontoltan dönteni.
Egyébként pedig minden közösség olyan vezetőket választ, amilyet megérdemel. Mi választottuk őket is, meg annak idején a szoci kormányt is. Csak magunkat okolhatjuk, még akkor is, ha nem te, vagy én, vagy konkrétan valaki választott.
Tehát valóban hinni kell a demokráciában, a demokratikus eszközökben, mert távlatokban ez működik. És az, hogy most ez diktatúra, vagy nem, nem tudni.
Nem tudni, hogy mi a pletyka, mi az ellenszenvből fakadó rosszindulat és mi az igazság.
Üdv.:
MM

Vilma86 2009.08.28. 12:28:51

Kedves Nutella80!

A ceglédi sajtótörténetről szóló könyv a kossuth Múzeumban kapható, az ára 1600,- Ft.. Én már megvettem, nagyon tetszik, minden ceglédi lakosnak csak ajánlani tudom.

Steve. 2009.08.28. 22:58:34

Vita partnerem ,Meggyvágó Madár!
Most úgy általában szeretnék hangosan gondolkodni,olyan fogalmakról, melyeket nap mint nap használunk,de valójában nem tudjuk, úgy igazából definiálni !
Ilyen a demokrácia fogalma is. Ugye már Platon, és Arisztotelész is igyekezett megfogalmazni, kis sikerrel. Az egyik a demokráciát a csőcselék uralmát a szabadságot, a mértéktelenség hiányában szabadosságban látta. A másik az egyenlőtleneket veszi, egyenlőknek és ennek következtében kiéleződőnek a harcok az oligarchia ellen.
Különben is,én gondolom, hogy a demokrácia nem más, mint egy gyűjtő fogalom, hány formája van: polgári- szocialista- képviseleti stb. Az életben sok fogalom van amit használunk, és nem is gondolunk bele, hogy mit takarnak. Az ember egyedi sajátossága a fogalmi gondolkodás. Én úgy érzem jelenünkben nem tanítják meg az embereket gondolkodni.
Már ha a filozófia alaptételeit kicsit is ismernék ( a minőség és mennyiség kapcsolata, az ellentétek egysége és harca, a tagadás tagadása ), már akkor is jobban megismerhetnék a társadalomban végbemenő folyamatokat! Leragadva, és számára elfogadott, de korszerűtlen és értelmezhetetlen tényeket metafizikus gondolkodása mellett képtelen az újra és annak befogadására. Nem kellene napjainkban is nekünk Árpád vezérről, a Turulról, Lehelről, Botondról, Dugovics Tituszról nosztalgiázni, mert a fejlett világ állva hagy bennünket. Azt az átkot kellene levakarni már végre ami mindig a magyart a magyar ellenségévé teszi!
Miért nem értik meg a magyarok azt hogyha a Ludolf-féle számot, amely nem szakaszos tört végtelen irracionális szám, attól függően ,hogy hány tizedesig használom a kőrnek az kerülete és területe is változik. Hogyan tudja az az ember megérteni a végtelent kinek napjaiban a felszínen minden véges!
Én végül is műszaki ember voltam, ( vagyok? ) nem vénám a pedagógia , de gondolom én azt, hogy az írástudók feladata átadni azt a tudásanyagot ami bennük él!
Kedves MM.!! lehet most nagyon elvetettem a sulykot. Most vannak olyanok akik azt mondják, hogy unom a hülyeséged ,de én mindenre fogékony vagyok lehet vélemény mondani, de utána majd én szelektálok. Várom észrevételeket mert minden gondolat ébresztő.
Jókívánságom mindenkinek.

Steve!!!!!!!!!!!!!!!!

Nutella80 2009.08.28. 23:12:07

Kedves Steve!
Most úgy elvetetted a sulykot, amennire csak lehetett. Persze Te is legalább annyira idealisa vagy, mint Megyvágó, de egye kutya,ettől szép a világ. Abban szerintem nagyot tévedtek mindketten, hogy komoly gondolkodást várok el az emberektől, s tisztességes hozzáállást a képviseleti demokráciától. Ez komoly tévedés. A többséget az érzelmei vezérlik, a hatalmat meg a pénz. Nincs értelme szép elvekről dumálni, mert az elvek gondolkodást, tudást és tisztességet feltételeznek. A filzófusok zöme, de a művészeknek, újságíróknak.... idealista.
Akkor mit szeretnénk?
Kedves Vilma!
Köszönöm az információt, érdekel ez a ceglédi sajtótörténeti könyv, Lexx jókat mond róla, így biztos, hogy jó lehet.
Üdv:
Nutella

Steve. 2009.08.29. 00:22:08

Kedves Nutella 80!
Köszönöm észrevételed, lehet, hogy idealista vagyok, talán azért nem gazdagodtam meg. Lehet, hogy én egy "dreamer", álmodozó életet élek. A mit szeretnék megélni az az, hogy az emberek ne keressenek olyan színeket, hogy "világos fekete, meg sötét fehér"
Üdvözöllek: Steve!!!!!!!!!!!!!

Meggyvágó Madár 2009.08.29. 11:23:27

Kedves Steve!
Alapvetően nem értünk egyet.
A demokrácia elé ne kerüljön jelző. Nincs olyan, hogy szocialista, vagy egyéb demokrácia. Az már kiherélése egy valóban ideális dolognak. Sajnos a megvalósulása emberekhez kötött, de mint érték, megfellebezhetetlen. Tehát a demokrácia az érték. A demokratikusan működő társadalmak pedig képződmények. Ezek lehetnek jól működők, az alapnak és értéknek megfelelők, vagy lehetnek rosszul működők. Ezek nem azt az értéket képviselik, csak annak zászlója alatt garázdálkodnak. Ilyen volt a szocializmus. Az a demokráciát, mint értéket átalakította, vagyis eltorzította. Lett belőle ami lett.

Árpád, meg Turul és a többi.
Kedves Steve, nekünk ez a múltunk, a gyökerünk. Ebből fejlődött ki a magyar nemzet, benne az összes befogadodd néppel. Ebből sarjadzik minden, amit történelemnek, nemzetnek, hagyománynak, értéknek nevezünk. Ezt nevezzük fejlődésnek. Nem akarja senki, hogy ma is kumiszt igyunk ünnepi alkalmakkor, meg azt, hogy jurtában lakjunk és lóháton fosztogassuk végig a "művelt nyugatot" /bár megérdemelnék/. És azt sem, hogy pogány isteneknek áldozzunk nádasokban. A kereszténység is hozzátartozik ezer éve a magyar nemzethez. /Megjegyzem, ha összevetünk ezer évet és ötvenet, akkor látható, hogy milyen hatékonyan romboltak a kommunisták ezalatt a rövid idő alatt./ Ezt a tagadhatatlan múltat már egyszer el akarták venni és most újra el akarják venni, mert globalizáció van. Amit azért lehetne másképp is. Sajnos belülről is sokan támogatják azt, hogy a "múltat végképp eltörölni" és utána majd a "rabszolga had" indul ahová mondják. nem gondolkodva, hanem végrehajtva "mint a barom, melyet igába hajt".
Nutellának abban igaza van, hogy komoly gondolkodást nehéz elvárni a mai tömegektől. Igaz ez sajnos azért, mert le lettünk szoktatva arról, hogy felelős döntést hozzunk. Le lettünk szoktatva úgy általában a gondolkodásról. Nincs kétségem, hogy a múltat végkép eltörlőknek az a jó, ha végleg tönkre tehetik az oktatást és irányíthatók lesznek az emberek. Jobban mondva manipulálhatók. Errefelé haladunk.
Abban nem adok igazat Nutellának, hogy ez hosszú távon ne lenne kifizetődő. Megtanulható a demokrácia. Választok, döntök, értékelek és újra választok, döntök, stb. Saját bőrön, mert másképpen nem megy.
Hogy idealista vagyok-e? Persze, hogy az! De csak így lehet élni. Egy ideálishoz mérem a valóságot és annak megfelelően korrigálok. Mindíg az információktól függ az, hogy mekkora a távolság, amit korrigálni kell.
Egyébként újra idézem Fábri Sanyit:

"Kis ország vagyunk, egy csőcselékünk van, azzal kell gazdálkodni."

Nem személyeket értek itt, hanem állapotot. Mindenkit az elmúlt rendszer nevelt ki. A szemléletet egy csecsről szívtuk magunkba, de a feldolgozás egyéni! Van aki szar ember lett, van aki nem. Vannak persze átmenetek, összemosódások, de ez már más téma.
Üdv mindenkinek.
MM

Steve. 2009.08.30. 00:17:47

Kedves Meggyvágó Madár!
Benned nem tudok csalódni, mert mindig következetes vagy! Ezt ne sértésnek vedd,hanem elismerésnek! Annál mocskosabb dolgot nem ismerek mint azt az embert, aki nap mint nap váltogatja nézetét, mint más a gatyáját! Azt hiszem köztünk a különbözőség abban rejlik, ami nem más mint világnézeti különbség. Nem egy szubsztanciából indulunk ki, és ez determinálja világnézetünket. Én most is azt mondom, hogy nincsenek szerintem abszolút tiszta fogalmak hisz megmerevítenének mindent. Igenis kellenek a jelzős kifejezések.Az olyan mint erkölcs is történelmileg változó kategória. A honfoglalóknak még erkölcsös fogalom volt a leányrablás , meg is voltak ennek a genetikai okai. Ma már bűncselekmény!,( Hatvankét éves koromba vissza állítanám, erre még pártot is tudnék szervezni!) Szerinted sokat kellene kampányolnom? Úgy látom én, hogy mindenütt nagy fordító volt a reneszánsz,a felvilágosodás, és a reformkor. Tehát ha visszatekintünk a múltra, sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni erre az időszakra. Ha én a múltban élhetnék akkor ott szeretnék élni. az előző időszak a nemzeti nagyság valami rege, mese, valóság világába hajlik nekem. Számomra az egyetlen nemzeti jelkép a trikolór és nem valami harci zászlók, szeretnék már nem a múltba tévelyegni, hanem a jövőt építeni.
Kedves MM nem tudom, de úgy gondolom, hogy pedagógus vagy. Ha tévedtem, hát tévedtem, de jó szóból sohasem elég! Kívánok neked sikeres és eredményes évet!
Steve!!!!!!!!!!!!!

Meggyvágó Madár 2009.08.30. 22:24:59

Kedves Steve!
Köszönettel vettem az elismerést! Valóban pedagógus vagyok, ezért a jókívánságokat kollégáimnak is továbbítom!
Üdv.:
MM
süti beállítások módosítása