CEGLÉD Virtual.huh - Josephin

Central Europe Gigantic LED Virtual Hogy világítsanak a fények. és látszódjon Cegléd – régebben, most, és ezután –, ahogyan még nem láttuk, csak tudjuk, van ilyen arca is.

Friss topikok

  • Cassivs: Engem tanít Lovas Ottó. Szaktársaim véleményét tolmácsolom, ami megegyezik az enyémmel. Zseniális ... (2011.12.05. 11:16) „Nehézlovasság”?
  • Radiusjan: Nem kell szeretni az igazat, a gyógyító, keserű orvosságot, a fájdalmas műtéteket sem,de el kell f... (2011.11.08. 00:27) Genetikus vagy csak átmeneti?
  • hawelka: @Nutella80: 1 év után kinek jut eszébe ...Ha valaki a jóságnak és szeretetnek csak egy morzsáját, ... (2011.10.11. 16:32) Elkezdődött a jövő!
  • Dzsonszi4: Mi volt a 168 órában? :P (2011.04.25. 11:27) Lovas Ottó tényleg sztár lett
  • Meggyvágó Madár: Üdv Mindenkinek! Gondoltam benézek, de halódik itt minden. Már nem is balos, hanem provinciális. O... (2010.11.17. 22:45) Magyar Nemzet kontra Pákozdi Sándor

Linkblog

A kistérségi tanulmány (folytatás) - Intézkedési terv

2008.06.08. 14:42 | CEG LED.huh - Josephin | Szólj hozzá!

 

A ceglédi többcélú

kistérségi

 

társulás közoktatási

feladatok

 

megszervezéséhez szükséges

  

 

 

középtávra szóló

 

intézkedési

 

terve

 

 

 

 

 

 

A Ceglédi Többcélú Kistérségi Társulás közoktatás-fejlesztési koncepciója

 

A közoktatási törvény 85. § (4) bekezdése szerint a helyi önkormányzat önállóan vagy más helyi önkormányzattal közösen köteles a közoktatási feladatai megszervezéséhez szükséges önkormányzati döntés-előkészítést szolgáló feladat-ellátási, intézményhálózat-működtetési és fejlesztési tervet (önkormányzati intézkedési terv) készíteni. Nem kell a helyi önkormányatnak intézkedési tervet készítenie, ha tagja többcélú kistérségi társulásnak, feltéve, hogy a többcélú kistérségi társulás önálló intézkedési terve – települések szerinti bontásban – tartalmazza mindazt, amit az önkormányzati intézkedési tervnek tartalmaznia kell.

A közoktatási törvény 85. § (4) bekezdésével és a társulási törvény 2. §-ával összhangban a Kistérségi Közoktatási Intézkedési Terv (a továbbiakban: Intézkedési terv) a Cegléddel társult települések esetén tartalmazza a következőket:

I.       fejezet:     A települési önkormányzatok kötelező közoktatási feladatainak

   ellátása, a közoktatási törvényben meghatározott ellátási kötelezettség   teljesítésének módja.

 

II.    fejezet:     A társulásban résztvevő helyi önkormányzatok nem kötelező

   közoktatási feladatai, és azok ellátása.

 

III. fejezet:     A közoktatási intézményrendszer működtetésével, fenntartásával,

                          fejlesztésével, átszervezésével összefüggő elképzelések.

 

IV.fejezet:     A gyermekek, tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedések.

 

V.   fejezet:     Összegzés és javaslatok

Az Intézkedési terv célja megteremteni annak lehetőségét, hogy a Cegléddel társult települések az eddig ellátott közoktatási feladataikat – saját döntésük alapján – Cegléd Várossal közösen, közoktatási intézmény közös fenntartásával, kölcsönös előnyök alapján, magas színvonalon tudják ellátni. Az Intézkedési terv célja továbbá a Ceglédi Többcélú Kistérségi Társulás keretében megvalósuló közös közoktatási feladatellátás megszervezéséhez szükséges önkormányzati döntések előkészítése, illetve a települések döntése alapján intézményi társulások létrehozása. Az alternatívák kidolgozása után a települési önkormányzatok, és a Kistérségi Tanács dönt az intézmények működéseinek módjáról.

Az Intézkedési terv, döntési alternatívákat kínál azoknak a települési önkormányzatoknak, amelyek saját erőből, az állami normatív finanszírozás által meghatározott gazdasági feltételek között nem képesek a fenntartásukban működő közoktatási intézményrendszer hatékonyságát növelni, gazdaságosságát javítani úgy, hogy közben településükön a közoktatási feladatellátás színvonalát is növeljék. A koncepciók megoldási lehetőséget kínálnak azoknak a települési önkormányzatoknak is, amelyek számára a közoktatási törvény a tartósan alacsony tanulólétszám miatt a jövőben nem teszi lehetővé, hogy önállóan általános iskolát tartsanak fenn. Az itt bemutatott, helyzetelemzésre és gazdasági modellszámításokra épülő megoldások lényege a közoktatási feladatok többcélú kistérségi társulás keretében, vagy intézményi társulás keretei között történő közös ellátása, amely kedvezőbb finanszírozást biztosít a közoktatási feladatok ellátásához, és esélyegyenlőséget teremt az oktatásban a kistelepüléseken élő gyermekek, tanulók számára.

 

 

I. FEJEZET

 

A települési önkormányzatok kötelező közoktatási feladatainak ellátása, a közoktatási törvényben meghatározott ellátási kötelezettség teljesítésének módja

 

 

A települési önkormányzatok a közoktatással kapcsolatos feladataikat a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1.§ (5) bekezdésében (továbbiakban: Ötv), illetőleg a közoktatásról szóló többször módosított 1993. évi LXXIX. törvényben (továbbiakban: Kt. ) meghatározottak szerint láthatják el.

A közoktatási törvény 86.§ (1) bekezdése a községi, a városi, a fővárosi kerületi és a megyei jogú városi önkormányzatok kötelező feladatává tette az óvodai nevelésről, az általános iskolai oktatásról, továbbá a nemzeti és etnikai kisebbség által lakott településen a nemzeti vagy etnikai kisebbséghez tartozók óvodai neveléséről és az általános iskolai nevelésről és oktatásról való gondoskodást.

A Kt. 86.§ (2) bekezdése értelmében ugyancsak a fent felsorolt önkormányzatok kötelező feladatai közé tartozik azokról a sajátos nevelési igényű gyermekekről, tanulókról való gondoskodás, akiket a szakértői és a rehabilitációs bizottság véleménye alapján a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhetők oktathatók.

A települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény 2.§ (1) bekezdése a) pontja értelmében azonban lehetőség van arra, hogy a többcélú kistérségi társulás is gondoskodhat az oktatás és nevelés ellátásáról a jogszabályban meghatározott feltételek mellett. E törvény 2.§-a (3) bekezdése kimondja, hogy a kistérségi társulás által ellátható feladatok megvalósításának szakmai minimumkövetelményeit az ágazati törvények határozzák meg.

 

A települési önkormányzati feladatellátás hatékonysága jelentős mértékben függ attól, hogy az érintett döntéshozók a jogszabály adta lehetőséggel hogyan élnek.

Világosan kell látni azt hogy a közoktatásról szóló törvény a helyi önkormányzatok részére feladat-ellátási, és nem intézmény fenntartási kötelezettséget ír elő.

A feladatellátás mikéntjét körültekintő elemző, mérlegelő és tervező munka révén a települési Önkormányzatok Képviselő-testületeinek kell eldöntenie..

Ezt a feladatot rendeli el a közoktatásról szóló törvény 85.§ (4) bekezdése, amely arra kötelezi az önkormányzatokat, hogy a közoktatás megszervezéséhez feladat ellátási intézkedési tervet kell készítenie, azt két évenként értékelnie kell és ha szükséges felül kell vizsgálnia.

 

 

 

II.              FEJEZET

 

A társulásban résztvevő helyi önkormányzatok nem kötelező közoktatási feladatai, és azok ellátása

 

 

A Kt. 86.§ (3) bekezdése a megyei önkormányzat kötelező feladatává jelölte ki a

§         kollégiumi és a nemzeti és etnikai kisebbségi kollégiumi ellátásról,

§         A középiskolai és szakiskolai ellátásról,

§         A felnőttoktatásról,

§         Az alapfokú művészetoktatásról,

Továbbá a tanulási, pályaválasztási tanácsadásról, a nevelési tanácsadásról, a logopédiai szolgáltatásról, és a gyógytestnevelésről való gondoskodást, abban az esetben, ha a községi, városi, fővárosi kerületi önkormányzat a feladat ellátását nem vállalja.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://josephin.blog.hu/api/trackback/id/tr81509681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása